Powered By Schiedam Partners

Schiedam Partners is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van marketingstrategieën voor de stad. Dit doen zij samen met partners in de stad vanuit de stadsstijl S’DAM. Stichting Schiedam Partners werkt hierin ook nauw samen met de gemeente Schiedam.

In het I-Punt in de WAAG (Lange Kerkstraat 39) krijgen bewoners, ondernemers, binnenlandse en buitenlandse toeristen meer informatie over culturele activiteiten en bezienswaardigheden in Schiedam. 

Powered By Schiedam Partners

Schiedam Partners

SCHIEDAM PARTNERS is gevestigd midden in de historisch binnenstad van Schiedam en is een publiek- private, non-profit uitvoeringsorganisatie.

Schiedam Partners kent, net als de historie van de stad, als organisatie een rijk verleden.

In 1967 gestart als de Stichting Schiedamse Gemeenschap, hierna VVV Schiedam, VVV Regio Nieuwe Waterweg Westland, in 2008 Stichting Promotie Schiedam en sinds 2020 Schiedam Partners.

In opdracht van de gemeente Schiedam en in samenwerking met, verzorgt Schiedam Partners de citymarketing.

De missie van Schiedam als stad -met inzet van de stadsstijl S’DAM- is om Schiedam duurzaam te profileren als een levendige woon-, werk- en verblijfstad in een decor van typerend cultureel erfgoed met innovatieve bedrijvigheid waarin eigentijdse vormen van kunst en cultuur centraal staan.

Schiedam Partners streeft ernaar dat iedereen tenminste eenmaal in zijn leven Schiedam heeft bezocht.

Bij de positionering worden scherpe keuzes gemaakt met focus op het merk S’DAM, doel, doelgroep en kernwaarden. Met als hoofddoel Schiedam op de kaart te zetten als een stad die bekend, bemind en aantrekkelijk is voor bewoners, bezoekers en bedrijfsleven.

3 B’S

De doelgroepen waar Schiedam Partners/S’DAM zich op richt vallen in de categorieën Bezoeker, Bewoners, Bedrijven:

• Hoogopgeleide starters
• Gezinnen met jonge kinderen
• Toeristen (regionaal, nationaal en internationaal)
• Partners & stakeholders (BtoB)
• Media on-offline

UNIEKE KENMERKEN

Kernwaarden waarlangs de marketing en promotie worden uitgezet zijn:
AUTHENTIEK, LEVENDIG EN VERNIEUWEND

De 3 unique selling points die bij de marketing en promotie centraal staan zijn:
• Gedistilleerd (Distillers District)
• Kunst & Cultuur
• Innovatief ondernemerschap

STRATEGISCHE PROMOTIE

Schiedam Partners volgt de missie en doelen van de gemeente Schiedam en draagt vanuit het brede spectrum van citymarketing bij aan de strategische promotie om Schiedam te vermarkten en versterken.

Dit doet Schiedam Partners door te zoeken naar marketingkansen en mogelijkheden, en deze invulling en inhoud te geven in nauwe samenwerking met de stakeholders en promotioneel nationaal en internationaal in te zetten.

Hiervoor neemt Schiedam Partners o.a. deel aan beurzen, persreizen en promotie campagnes. Met als doel een bijdrage te leveren aan het welzijn van de bewoners, de positieve economische ontwikkeling van de toeristische, economische, recreatieve en aanverwante sectoren te laten groeien en een interessante propositie te bieden voor investeerders en bedrijven.

KVK: 244 33 029
BTW nr: NL 8189.96.614.B01
IBAN: NL04 ABNA 0841 7977 22

Schiedam Partners
Lange Kerkstraat 39
3111 NN SCHIEDAM
E-mail

Aanmelden